גם בעלי דוקטורט זקוקים לעתים למורה נבוכים, כאשר הדבר מגיע לניהול התקציב הביתי. מדובר במשימה מייגעת וסיזיפית להפליא, החוזרת על עצמה מדי חודש בשינויים קלים ולא תמיד צפויים – פתאום צריך לשלם אגרת טלוויזיה, פתאום מעלים את תעריף המים, פתאום הגיע זמן חידוש ביטוח הרכב, שלא לדבר על השינויים במחירי הדלק והסולר. לכל זה דרוש לווי עיסקי ותוכנית עסקית.
לפיכך, גם התכנון הדקדקני ביותר, נתון – כמו כל תכנית טובה – לשינויים. אבל ישנם לא מעט נתונים הנמצאים בשליטתנו החלקית, או המלאה, כמו קביעת גובה התשלומים עבור השירותים השונים, אופן התשלום – הוראת קבע, אשראי, פריסת התשלומים ועוד.
מן הסתם, שם המשחק הוא חיסכון. נשתמש בפחות מים – נשלם פחות. נפעיל את המזגן על 25 מעלות והוא יצרוך פחות אנרגיה, חשבון החשמל יהיה נמוך משמעותית (וזה בדוק!) ויש עוד דרכים קטנות שיסיעו לנו להפחית מההוצאות הרבות.
החל מביצוע קניות גדולות בסופר הזול ביותר (ולאו דווקא הקרוב ביותר), דרך תידלוק הרכב בתחנה הזולה ביותר (ולאו דווקא הקרובה ביותר) ועד לחברת הסלולאר – דווקא על ההרגלים הקבועים וההוצאות הקבועות אנו מוציאים מדי שנה את הסכומים הגדולים באמת.
כאשר הדבר מגיע לשירותים אותם אנו מקבלים מספקים בהם בחרנו (ולא כמו מים, או חשמל, שם אין לנו אפשרות בחירה בין ספקים), כדאי מאד לבצע תהליך של השוואות מחירים, תחרות בין חברות, עמידה על המיקח ורק אז לבחור את הספק המציע את השירות הטוב ביותר, במחיר הטוב ביותר.
הדבר נוגע בעיקר לחברות הלווין, הכבלים, האינטרנט והטלפון, או בקיצור – ספקי התקשורת לבית. לכאורה, מדובר בסכומים קטנים – 70 ש"ח לספק האינטרנט, 300 ש"ח לערוצי הטלוויזיה השונים ועוד אחזקת קו טלפון ביתי בסכומים קטנים, אבל ההוצאה השנתית מסתכמת בכמה אלפים וזה המקום לבחינה מדוקדקת של חבילות הערוצים, יס מקס טוטל, HD, חידושים ושיפורים ברוחב הפס, מחירי שיחות סלולאריות, אינטרנט מהיר וכל השאר.
אותם כללים תקפים גם לגבי ביטוח הרכב – ולא, סוכן הביטוח הנחמד לא באמת ייעלב אם תבחרו בחברה אחרת, הוא רק יצטער על אובדן העמלה שלו. כאשר מדובר בהתקשרות עם חברות לטווח ארוך ובעיקר כאלה בהן עובד מולינו אותו אדם במשך כמה שנים, לפעמים אנו פוגשים את החבר הידוע בכינוי "לא נעים". ובכן, כמו שאמרו רבים: לא נעים מת מזמן. פרידה מהחברה בה אתם מבטחים את הרכב, את הדירה, הבריאות והחיים, יכולה לחסוך אלפי שקלים מדי שנה, מבלי לשנות מתנאי הפוליסות לרעה ואולי אף לשפר אותן.
חשוב לזכור שכל ספקי השירות מעוניינים בנו כלקוחות והם אלה שאמורים לחזר אחרינו ולא אנחנו אחריהם. חלק מתהליך החיזור הזה הוא שיפור תנאי השירות – היקפם ומחירם. לכן, אל תתביישו לקיים תחרות בין חברות ואף ליידע אותן על כך.
|